Välj en sida

Nu är TSS digitaliserade, efter ett år av metodiskt och strukturerat arbete.

För ett år sedan ansökte vi om att få erhålla Digitaliseringscheckar från Tillväxtverket, som är ett nationellt initiativ för att stötta små- och medelstora företag till utveckling. Vi tog fram en robust och realiserbar projektplan. Som vi presenterade den för en jury och blev tillslut beviljade medel för vårt projekt!

Läs mer om Digitaliseringscheckar.
Till Tillväxtverket

TSS och personerna bakom drivs av en stor servicekänsla och är lösningsorienterade. Och den drivkraften har varit hämmad när vi ständigt har fullt i vårt vardagliga arbete. Men i fjol kom chansen för oss att göra något åt saken.

Digitaliseringsinitiativet

Vi kallade projektet för Digitaliseringsinitiativet. Vi ser att omvärlden tar kliv framåt i sin digitala administration och vi vill mycket, tack vare den här möjligheten har vi också tagit oss fram in i 2020-talet!

Vår plan innehöll tre faser bestående av områden som vi behövde utveckla/bli bättre på. Vår administration har varit krävande och bestod av mycket papper. Vårt tekniska ekonomistöd var utdaterat och krävde en uppdatering. Vår process från felanmälan/beställning till slutfaktura med fokus på arbetsorder var också ett område som hade stor utvecklingspotential. Målet var att frigöra tid och skapa förutsättningar för affärsutveckling. så, när vi satte vår plan tog vi in tekniskt stöd för att hjälpa oss framåt. Det är en ganska stor omställning i att upprätta nya Styrande dokument, migrera ekonomisystem och upprätta ett intranät med allt vad det innebär.

Här vill vi passa på att tacka våra kunder för det tålamod som ibland har krävts i vår omorganisering!

Resultatet

Nu har vi avslutat Digitaliseringsinitiativet och alla satta aktiviteter är genomförda enligt planen. Vår upparbetade information är säkrad, och vi kommer åt den var vi än befinner oss. Dessutom kan vi arbeta administrativt direkt i telefonen och nu styr vi alla arbeten med kostnadsuppföljning, bokstavligen på skruv- och mutternivå. Vårt arbetssätt är digitaliserat, och ger fler möjligheter för merförsäljning mot våra kunder vilket är roligt!

Nu står vi redo för att ta tågdepå-Sverige till nya nivåer med ett hållbart arbetssätt, varpå vi på TSS ligger fortsatt i framkant för bra miljöval.